Fotocursus #2

In de afgelopen twee weken ben ik weer lekker bezig geweest met de opdrachten voor mijn fotocursus. De eerst opdracht was om een wit en een zwart vel te fotograferen. Als je op de standaard belichtingsstand veel wit (sneeuw, trouwjurk) fotografeert dan "denkt" je toestel dat het niet klopt dat het zo wit is en trekt hij het wit richting grijs. Door je belichting aan te passen krijg je wit wel echt wit op de foto. Hetzelfde geld voor zwart. Ik kon het geestelijk niet aan om alleen een wit en een zwart vel papier op de foto te zetten. Dus heb ik er wat anders van gemaakt.



De tweede opdracht was om een foto te nemen een uur tot anderhalf uur na zonsopgang en dezelfde foto midden op de dag. Midden in de zomer zou dit laatst voor hele harde schaduwen zorgen maar met dit najaarslicht is de foto van midden op de dag prachtig geworden qua licht.



En de laatste opdracht vond ik de leukste. We moesten fotograferen met tegenlicht zodat er of een silhouet zou ontstaan op de voorgrond en de achtergrond goed belicht of anders om. Ik vond mijn zwangere collega bereid om in een raam te klimmen en dit is het resultaat:

Reacties

Miranda zei…
wauw, mooie foto's, vooral die laatste vind ik heel mooi!

ik zou ooit ook wel eens een cursusje willen doen...

maar eerst maar eens een goed toestel;)
Ilonka zei…
ze zijn stuk voor stuk weer erg mooi!

groetjes ilonka
Dora zei…
Leuk dat allemaal uit proberen en die laatste is echt prachtig!
Wow prachtige foto's en wat zie je het verschil goed qua belichting in de "witte" foto's. Groetjes, Wendy.
Sandra1968 zei…
Dat zijn hele mooie foto's.
En dat met de belichting zou ik ook ooit nog wel eens willen leren. Voorlopig geniet ik van jouw mooie foto's :-)
Floortje zei…
Heel mooi weer hoor, je leert echt nuttige dingen op je fotocursus.
Groetjes, Floortje
Janny zei…
wooow echt mooie foto's ...leuk om dat allemaal te leren!
Alexandra zei…
Ik vind het allemaal maar ingewikkeld (dank aan de automatische stand.
Maar ik zie dat je er wel hele mooie foto's meemaakt
Wauw, wat een verschil tussen de foto's! Je moet het maar net weten allemaal. Ik kan niet wachten tot het januari is, want dan ga ik ook een cursus fotografie volgen.