Fotocursus #1

Ik ben begonnen met een fotocursus om beter om te leren gaan met mijn digitale spiegelreflexcamera. Ik heb een jaar of twintig geleden, in 4 HAVO, wel geleerd hoe ik met een spiegelreflexcamera moet fotograferen maar ik merk dat er ontzettend veel weggezakt is. En het is natuurlijk zonde om een prachtige camera met ontelbare mogelijkheden te hebben en hem het grootste deel van de tijd op de automatische stand te zetten.

Aan het einde van de eerste les kregen we een aantal opdrachten. De eerste opdracht was om een foto te maken van een vork met emotie. Eigenlijk een beetje te zweverig naar mijn smaak maar goed na het maken van zo'n 80 foto's van een vork op de meest vreemde plaatsen is dit de foto die ik af heb laten drukken:



De tweede opdracht was om een foto te maken en je te houden aan één van de compositieregels. Deze foto stond er een stuk sneller op. Ik had al gezien dat de buren een leuke mand met pompoenen in de voortuin hadden staan. Echt iets voor mij met die lekkere felle kleuren. Het liefst fotografeer is zo dicht mogelijk op een onderwerp zodat je het niet helemaal meer ziet. En ik hou van scherpte diepte dus wat mij betreft een hele geslaagde foto. De compostitieregel waaraan deze foto voldoet is de regel van derden. Dus je onderwerp niet centraal neerzetten maar zorgen dat je iets interesants op 1/3 van je foto hebt.


Reacties

Janny zei…
zooo prachtigge foto's al Ingen...leuk zo'n cursus!
Ilonka zei…
Wat een goed resultaat zeg een geweldige foto's heb je gemaakt. En wat leuk dat je een cursus fotograferen aan het doen bent . Je zal er denk ik heel veel van opsteken. En ons je fotografeer kunsten showen.

groetjes ilonka
Dora zei…
Dit wil ik ook heel graag, prachtige foto's!
Chris zei…
I love both pictures - but especially the fork. Great job on these = I think you are mastering your camera! :)
Joke zei…
Wat een leuk idee, zo'n fotocursus en wat heb je al een schitterende foto's gemaakt. Veel plezier nog bij de rest van je lessen.

Groetjes,
Joke.
Floortje zei…
Dat lijkt mij ook leuk zeg. Je foto's zijn mooi geworden!
Groetjes, Floortje
Mariska zei…
Oh ik vind die van de vork mooi! Erg gaaf in beeld gebracht, qua emoties weet ik het niet (inderdaad behoorlijk zweverig :) ) maar ik krijg een vork in ieder geval niet zo mooi op een foto :).

xxx
Mariska
Je@net zei…
Wat een goed idee zo'n cursus!! Je foto'sd zien er ook gaaf uit. Veel succes!
Unknown zei…
mooie foto's Ingen, ze zijn goed gelukt! Je moet maar een keer met Gosse op foto pad.....
En wat heb je mooie kaarten gemaakt, toppie :D!

xxBetina
Alexandra zei…
Nou het zijn al prachtige foto's. En zweverig of niet, vind de foto van de vork toch wel heel mooi.
Succes met de rest van de cursus.