ATC's

Artist Trading Cards (afgekort ATC's) zijn verzamelkaartjes met de specifieke afmeting van 64 x 89 mm (2,5 x 3,5 inch). Deze kaartjes worden op allerlei mogelijke manieren versierd, zodat kleine kunstwerkjes ontstaan. Daarna wordt het kaartje aan de achterkant voorzien van de naam van de maker, de Artist. Ook kun je hier aangeven hoeveel dezelfde je gemaakt hebt en of de ATC deel uit maakt van een serie.

Een serie is een aantal ATC's, die iets met elkaar hebben, zoals bijvoorbeeld hetzelfde thema, maar die niet aan elkaargelijk zijn. Met het serienummer geef je aan uit hoeveel kaartjes de serie bestaat. De bedoeling van ATC's is dat je ze ruilt. Een ATC kaartje mag niet gekocht of verkocht worden. Dit betekent dat je er eerst zelf een paar moet maken, voordat je een verzameling kunt beginnen.

Ik heb de afgelopen dagen deze serie van 4 gemaakt met de naam Baboeska's. Ik heb me eerst lekker uitgeleefd met verf om de achtergrond te maken. En vervolgens heb ik met al mijn baboeska stempels en restjes papier gestempeld en vervolgens geknipt tot onderstaande resultaat.

Reacties

Dora zei…
Heel erg leuk gedaan, lijkt me ook heel eg leuk om te doen, in het klein werken vind ik enorm leuk, misschien ook eens een poging wagen, deze zijn heel mooi Ingen!
groetjes Dora
Alexandra zei…
Ziet er leuk uit, deze ATC. Ben je net begonnen of heb je er al geruild? Ze zijn wel geinig deze stempels.
Groetjes
Ann zei…
leuk hoor je atc kaartjes
Janny zei…
ooooooooh ik vind ze gaaf Ingen...ik heb nog nooit zoiets gemaakt ...maar wil het nog wel een keertje doen!
Anoniem zei…
Ziet er gaaf uit Ingen :D

Janneke X
Monique zei…
ooooooohh wat zijn ze gaaf geworden en wat een heerlijke kleurtjes allemaal. Wordt er gewoon helemaal vrolijk van
Renate zei…
Wat ewen gave kaartjes zijn dit.
Vooral de baboeschka's vind ik super.

Groetjes,
Renate